Program ERASMUS+ je program Evropské unie, který podporuje spolupráci a mobilitu ve všech sférách vzdělávání, v odborné přípravě a v oblasti sportu a mládeže.
Kde se můžete přihlásit?
Nahlaste svůj zájem o výjezd e-mailem na zahraniční oddělení FLD
Ing. Anně Filousové – e-mail: filousova@fld.czu.cz , obratem obdržíte přihlášku, kterou vyplňte a odešlete zpět Ing. Filousové spolu s dalšími dokumenty:
- Motivační dopis
- CV
Je třeba si rozmyslet, na které univerzitě chcete studovat, v jakém jazyce probíhá výuka, jaká je nabídka předmětů na zahraniční univerzitě, zda předměty korespondují s předměty studovanými na FLD – seznam univerzit, z nichž můžete vybírat naleznete zde.
- Potvrzení o dosažené úrovni B2 jazyka, v němž chcete studovat – možno absolvovat předmět LXL1AE Angličtina pro vyjíždějící studenty B2 – získáte certifikát!
Poté studenti obdrží e-mailem pozvánku na výběrové řízení.
Kdy se můžete hlásit?
- Studenti se mohou hlásit do 15. 2. 2025 e-mailem u Ing. Anny Filousové: filousova@fld.czu.cz
- Požadavky: životopis, motivační dopis, 2 vybrané univerzity, předměty, které si student vybral na zahraniční univerzitě (alespoň orientačně)
Výběrové řízení
Pokud je na jednu univerzitu více zájemců, má přednost student s lepšími studijními výsledky a ten, který lépe prokázal svou motivaci ke studiu.
Vybraní studenti budou nominováni na Oddělení zahraničních vztahů rektorátu.
Ing. Radka Kalousová nominuje studenty na zahraniční univerzity a pošle studentům e-mail s informacemi o dalším postupu. Poté student musí vyplnit dle instrukcí všechny potřebné dokumenty a odeslat je na zahraniční univerzitu. Zahraniční univerzita potvrdí akceptaci a Ing. Kalousová se studentem sepíše Finanční dohodu a řeší s ním ostatní administrativní úkoly (Prohlášení studenta, jazykový test, pojištění, účastnická smlouva, Learning Agreement After mobility, table D apod.)
Začátek a konec studia
Na začátku zahraničního pobytu je často nutné provést změny oproti původnímu vybranému studijnímu plánu v Online Learning Agreementu. Příčinou může být změna v nabídce předmětů nebo kolize rozvrhu. Tyto změny se zaznamenávají do Online Learning Agreementu, sekce During Mobility – Changes.
Po ukončení studijního pobytu je nutné do 10 dnů od ukončení pobytu odevzdat veškeré dokumenty odpovědné osobě na Oddělení zahraničních vztahů rektorátu.
Uznávání předmětů se vyřizuje na FLD na základě odevzdání Transcript of Records.