Program ERASMUS+ je program Evropské unie, který podporuje spolupráci a mobilitu ve všech sférách vzdělávání, v odborné přípravě a v oblasti sportu a mládeže.
Kde se můžete přihlásit?
Nahlaste svůj zájem o výjezd e-mailem na zahraniční oddělení FLD
Ing. Kateřině Navrátilové – e-mail: navratilova@fld.czu.cz , obratem obdržíte přihlášku, kterou vyplňte a odešlete zpět Ing. Navrátilové spolu s dalšími dokumenty:
- Výpis dosavadních studijních výsledků z UIS + průměr známek
- Motivační dopis v jazyce, ve kterém budete studovat – odůvodnění výběru univerzity, zdůvodnění výběru předmětů, přínos pro závěrečnou práci, zlepšení cizího jazyka
- Předpokládaný studijní plán na zahraniční univerzitě
Je třeba si rozmyslet, na které univerzitě chcete studovat, v jakém jazyce probíhá výuka, jaká je nabídka předmětů na zahraniční univerzitě, zda předměty korespondují s předměty studovanými na FLD – seznam univerzit, z nichž můžete vybírat naleznete zde.
- Potvrzení o dosažené úrovni B2 jazyka, v němž chcete studovat – možno absolvovat předmět LXL1AE Angličtina pro vyjíždějící studenty B2 – získáte certifikát!
- Studenti z jiných fakult ČZU (ne FLD) přinesou Souhlas s výjezdem od proděkana pro zahraniční styky příslušné fakulty (tento Souhlas obdrží po absolvování výběrového řízení na SVÉ domácí fakultě)
Poté studenti obdrží e-mailem pozvánku na výběrové řízení.
Kdy se můžete hlásit?
V současné době je stále ještě možnost hlásit se na letní semestr roku 2021/2022.
Uzávěrka 31. srpna 2021!
Přihlašování na zimní a letní semestr roku 2022/2023 bude spuštěno od začátku zimního semestru, tj. od 27. září 2021!
Výběrové řízení
Výběrová řízení proběhnou pravděpodobně individuálně prostřednictvím Teams, a to ve formě pohovoru s paní proděkankou pro vzdělávání Ing. et Ing. Markétou Kalábovou, Ph.D. v první polovině února 2022. Na výběrové řízení obdržíte pozvánku.
Pokud je na jednu univerzitu více zájemců, má přednost student s lepšími studijními výsledky a ten, který lépe prokázal svou motivaci ke studiu.
Vybraní studenti budou nominováni na Oddělení zahraničních vztahů rektorátu.
Ing. Radka Kalousová a Ing. Adam Vacek nominují studenty na zahraniční univerzity a pošlou studentům e-mail s informacemi o dalším postupu. Poté student musí vyplnit dle instrukcí všechny potřebné dokumenty a odeslat je na zahraniční univerzitu. Zahraniční univerzita potvrdí akceptaci a Ing. Kalousová či Ing. Vacek se studentem sepíší Finanční dohodu a řeší s ním ostatní administrativní úkoly (Prohlášení studenta, jazykový test, pojištění, účastnická smlouva, Learning Agreement After mobility, table D apod.)
Začátek a konec studia
Na začátku zahraničního pobytu je často nutné provést změny oproti původnímu vybranému studijnímu plánu v Online Learning Agreementu. Příčinou může být změna v nabídce předmětů nebo kolize rozvrhu. Tyto změny se zaznamenávají do Online Learning Agreementu, sekce During Mobility – Changes.
Po ukončení studijního pobytu je nutné do 10 dnů od ukončení pobytu odevzdat veškeré dokumenty odpovědné osobě na Oddělení zahraničních vztahů rektorátu.
Uznávání předmětů se vyřizuje na FLD.