Název projektu |
Portál lesnických komodit a lesnický geoportál |
Číslo projektu | CZ.01.01.01/01/22_002/0000690 |
Příjemce | IterSoft s.r.o. Choceň |
Celkové způsobilé výdaje | 14 432 185 Kč |
Celkové způsobilé výdaje FLD | 3 496 388 Kč |
Datum realizace projektu | 1.9.2023 – 30.6.2026 |
Poskytovatel | Ministerstvo průmyslu a obchodu |
Název programu | Operační program Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost |
Název výzvy | Aplikace – výzva I. |
Anotace projektu:
Předmět tohoto projektu je zaměřen na výzkum a vývoj s předpokladem vyvinutí dvou webových portálů. Prvním z nich je portál lesnických komodit (PLK), který bude sloužit pro zprostředkování obchodů zejména se dřevem formou aukce nebo přímého prodeje. Druhým portálem bude lesnický geoportál (LG), který doplní portál lesních komodit o geoprostorové informace a zároveň poslouží uživatelům řešitele jako webová alternativa přístupu k jejich lesnickým mapám.
Jaký problém projekt řeší:
Projekt řeší nedostatečné možnosti v oblasti nákupu a prodeje lesnických komodit a komplikovaný přístup k digitálním lesnickým mapám.
Jaké jsou příčiny problému:
Mezi důvody absence obdobných obchodních portálů patří kůrovcová kalamita a s tím související nízké ceny dříví a narušení dlouhodobých obchodních zvyklostí, pandemie COVID-19, vnitřní problémy poskytovatelů dřívějších řešení. Absence lesnického geoportálu jakožto oborové webové aplikace pro provoz je dána postupným vývojem produktů společnosti IterSoft. Jedná se o poslední část, která chybí na to, aby bylo možné celý ekosystém aplikací považovat za multiplatformní.
Cíl projektu:
Cílem projektu je sestavení dvou internetových portálů, které vzejdou z poznatků získaných z výzkumných a vývojových aktivit. Portály nabídnou výrazné zefektivnění v oblasti lesního hospodářství. Nově získané poznatky z VaV budou moci být využity v další podnikatelské či VaV činnosti.
Jaké změny jsou v důsledku realizace projektu očekávány:
V přímém důsledku realizace projektu je očekáván nárůst tržeb a akcelerace VaV aktivit v podnicích. Nárůstu tržeb bude dosaženo díky oslovení širšího množství zákazníků a také díky maržím, které žadatel bude inkasovat za zprostředkování obchodů s lesními komoditami.