Informace pro studenty zapsané do 1. ročníku

 

Informace pro studenty zapsané do akademického roku 2025/2026.

 

Všichni zapsaní studenti si tyto informace pečlivě prostudují, včetně zveřejněných odkazů na informační systémy.

 

Imatrikulace – povinná pro nově zapsané studenty bakalářských prezenčních programů.

Na imatrikulaci se dostavte ve slavnostním obleku.

Imatrikulace se zúčastní všichni studenti bakalářských prezenčních programů zapsaní v roce 2025/26 do studia (do 1. ročníku).

Termín konání: středa 24. září 2025, 13:00 hodin, Aula ČZU, Kamýcká 1276, Praha-Suchdol.

Doba trvání: cca 30 minut.

Následovat bude ihned po skončení přednáška z předmětu Úvod do studia (doba trvání cca 2 hodiny).

 

Zjištění a nutná změna hesla pro přístup do studijního informačního systému

Po zápisu do studia má každý student přibližně do týdne zprovozněn přístup do univerzitního informačního systému UIS – https://is.czu.cz. Současně je vygenerován login (přihlašovací jméno) a heslo pro přístup do UIS.

  • každý zapsaný student si bezodkladně zjistí tento login a heslo v e-přihlášce (https://is.czu.cz/prihlaska),
  • následně se přihlásí do UIS https://is.czu.cz,
  • při prvním přihlášení do UIS po zápisu do studia bude student vyzván k potvrzení, že byl informován o zpracování osobních údajů studenta univerzitou ze zákonných důvodů a k udělení souhlasu nebo nesouhlasu s dalším zpracováním osobních údajů např. pro účely vydání ISIC karty, předání dat do menzy z důvodu slev na obědy apod. ,
  • každý zapsaný student si změní heslo podle pravidel:
    • Minimální délka hesla je 12 znaků.
    • Maximální délka hesla je 30 znaků.
    • Minimální počet malých písmen je 1.
    • Minimální počet velkých písmen je 1.
    • Minimální počet písmen je 5.
    • Minimální počet číslic je 1.
    • Minimální počet nepísmenných znaků je 2.
    • Maximální počet po sobě jdoucích opakujících se znaků: 2
  • další den bude toto heslo fungovat i do ostatních informačních systémů ČZU.
  • Bez změny hesla nebude funkční přístup do dalších informačních systémů.

 

Karta studenta:

  • Karta studenta je základní identifikační průkaz studenta ČZU.
  • Slouží jako doklad totožnosti a jako vstupní karta do místností. Studenti ji předkládají při zkouškách, výpůjčkách v knihovně ČZU, platbách ve studentské pokladně apod. Pedagog nebo jiný oprávněný pracovník může požadovat identifikaci pomocí tohoto průkazu, případně také občanského průkazu nebo cestovního pasu v případě cizinců.
  • Studentská nečipová karta slouží pouze k prokázání totožnosti u zkoušky.
  • Karta se vyzvedává pouze v kartovém centru v Knihovně ČZU.
  • Veškeré informace ke kartám studenta a procesu jejich vydávání jsou zveřejněny na webu knihovny zde a zde.

 

Zápis do rozvrhu zimního semestru:

  • Zápis na rozvrh proběhne v termínu 22. - 28. září 2025. Studenti jsou informováni cca týden předem o přesném čase spuštění zápisu prostřednictvím UIS. Návod najdete na webu FLD a ve studentském intranetu.
  • Zápis proběhne prostřednictvím UIS.
  • Studenti se zapisují na termín výuky předmětů, u kterých to stanoví vyučující, u velké části předmětů mají studenti 1. ročníků stanovený pevný rozvrh.

 

Zahájení výuky:

  • Prezenční studium: výuka v akademickém roce začne v pondělí 29. září 2025 podle rozvrhu. Rozvrh bude zveřejněn v UIS nejpozději týden před zápisem do rozvrhu. 
  • Kombinované studium: první přednášky proběhnou v termínu 20. až 26. září 2025 podle rozvrhu. Rozvrh jednotlivých předmětů bude zveřejněn v UIS nejpozději týden před začátkem výuky.
  • Harmonogram akademického roku najdete zde.
  • Přednášky i cvičení jsou povinné (výjimky upřesní vyučující).
  • Studenti jsou povinni dodržovat pravidla BOZP (školení proběhne v rámci předmětu Úvod do studia).
  • Značení poslucháren a cvičeben je umístěno na webu fakulty v informacích pro studenty: L – Fakulta lesnická a dřevařská; DP – Dřevařský pavilon FLD; HT – Hi-tech pavilon FLD; Z, D – Fakulta životního prostředí; A – Fakulta agrobiologie, potravinových a přírodních zdrojů; E, D - Provozně ekonomická fakulta; M – Technická fakulta. Výuka může probíhat také v terénu – místo srazu upřesní vyučující.

 

Kontrola plnění studijních povinností v 1. ročníku:

  • Po skončení zkouškového období zimního semestru musí mít studenti 1. ročníků splněno minimálně 10 kreditů z předmětů zimního semestru.
  • Kontrola proběhne v 1. týdnu letního semestru.
  • Pokud student výše uvedenou podmínku nesplní, bude mu ukončeno studium.

 

 Uznávání předmětů z předchozího studia:

  • Výsledky předmětů splněných v předchozím studiu lze uznat pouze na základě žádosti podané na studijní oddělení. Uznávaný předmět podle studijního plánu aktuálního programu se musí shodovat svým obsahem a zakončením s předmětem splněným v předchozím studiu (v případě potřeby posuzuje garant předmětu).
  • U předmětů zakončených zkouškou budou uznány pouze předměty, které student složil s výsledkem „výborně – 1“ nebo „velmi dobře – 2“. Nebudou uznávány předměty zakončené „dobře – 3“. Dále lze uznat zápočty u předmětů zakončených pouze zápočtem (kromě předmětů „Úvod do studia“ a „Bakalářská / diplomová práce“, které uznávány nebudou).
  • Děkan nemůže uznat pouze zápočet u předmětu zakončeného zápočtem i zkouškou.
  • Nebudou uznány výsledky předmětů starší než 5 let.
  • Zpravidla se neuznávají předměty splněné v absolvovaném studiu.
  • Před podáním žádosti doporučujeme návrh nejprve projednat se svojí studijní referentkou, aby byla žádost podána kompletně a správně.

 

Podmínky pro postup do vyššího ročníku:

  • Podmínky stanovuje Studijní a zkušební řád ČZU pro studium v bakalářských a magisterských programech.
  • Student musí splnit min. 50 kreditů z předmětů 1. ročníku i ostatní podmínky stanovené SZŘ.

 

Podávání žádostí, volba předmětů:

  • podrobnosti budou zveřejněny na www.fld.czu.cz v sekci Studium / Studijní dokumenty,
  • od 1. září 2025 budou přijímány pouze žádosti podané elektronicky prostřednictvím Kontaktního centra UIS. Veškerá rozhodnutí související se studiem budou vydávána a doručována pouze elektronicky prostřednictvím UIS,
  • rozhodování se řídí Studijním a zkušebním řádem ČZU,
  • žádost o individuální studijní plán a žádost o uznání zkoušek z předešlého studia na vysoké škole podává student zpravidla v prvních 2 týdnech semestru,
  • volba předmětů pro letní semestr 1. ročníku (jen programy Lesní inženýrství a Dřevařské inženýrství) proběhne 27.10. - 2.11.2025 (1. kolo) a 10. - 16.11.2025 (2. kolo).

 

Důležité informační systémy ČZU:

1) Univerzitní informační systém UIS (https://is.czu.cz):

  • rozvrh výuky vč. zápisu do rozvrhu,
  • elektronické podávání žádostí a doručování rozhodnutí prostřednictvím aplikace „Kontaktní centrum“,
  • výběr a zápisy volitelných předmětů,
  • přihlašování na zkoušky a výsledky zkoušek,
  • výběr a zadání bakalářské nebo diplomové práce,
  • státní závěrečné zkoušky,
  • informace o předmětech,
  • rozhodnutí, která lze doručovat elektronicky (úložiště dokumentů),
  • stipendia,
  • poplatky,
  • tisk potvrzení a přehledů známek,
  • nastavení hesla pro všechny informační systémy ČZU,
  • všichni studenti si do UIS vloží číslo bankovního účtu.

 

2) Studentský e-mail (https://www.office.com):

Každý student má přidělenu e-mailovou schránku, kterou je povinen kontrolovat. Nelze nastavit přeposílání přijatých zpráv na jiný e-mail. Jedná se o primární emailovou adresu ve formátu login@studenti.czu.cz, na kterou jsou odesílány zprávy (upozornění) odesílané ČZU. Login = přihlašovací jméno do UIS.

Návod najdete zde.

3) Informační systém Moodle (https://moodle.czu.cz):

  • pedagogové sem umísťují materiály ke studiu pro jednotlivé předměty, vždy sdělí podrobnosti,
  • může zde probíhat vkládání semestrálních prací, případně zkoušení on-line formou.

 

4) Webové stránky fakulty (fld.czu.cz):

Většina informací dosud uváděných na webových stránkách fakulty bude v průběhu léta převedena do studentského intranetu. Informace o změně najdete zde a budou také studentům zaslány e-mailem.

Zejména sekce „Studium“ a „Úřední deska“. Tyto stránky je třeba pravidelně sledovat.

 

5) Webové stránky ČZU a ostatních součástí univerzity

 

6) Studentský intranet

  • Studentský intranet je dostupný na adrese www.student.czu.cz
  • Sem jsou vkládány informace a pokyny ke studiu, obdobně jak jsou dosud umístěny na webových stránkách fakulty (bod 4).

 

7) Žádost o kolej (https://iskam.czu.cz):

Žádost o kolej může podat student, který se zapsal do 1. ročníku prezenčního studia, nebo uchazeč přijatý ke studiu, nejpozději do 31. července 2025. V dalších ročnících končí termíny dříve.

 

8) Ubytování na kolejích (http://kam.czu.cz):

Najdete zde podrobnosti k ubytování na kolejích, scénář ubytování, ceník ubytování a další informace týkající se kolejí a menzy ČZU.

 

9) GDPR (https://gdpr.czu.cz)

 

10) Sociální sítě FLD

 

11) Studentské spolky

 

Studijní a zkušební řád ČZU:

Důležitý předpis, kterým se řídí průběh studia je Studijní a zkušební řád ČZU pro studium v bakalářských a magisterských programech. Najdete ho na webu FLD.

Menza ČZU:

Obědy a večeře jsou pro studenty částečně dotované.

IČO ČZU: 60460709

Helpdesk ČZU: 224 384 444, helpdesk@czu.cz

Další články v rubrice

English ☰ Menu

Na webových prezentacích České zemědělské univerzity v Praze (pod doménou czu.cz) používáme soubory cookies. Tyto soubory nám poskytují možnosti, jak lépe poskytovat služby a dále nám pomáhají analyzovat výkon webu. Informace o tom, jak naše weby používáte, můžeme sdílet se svými partnery působícími v oblasti sociálních médií, inzerce a analýz. V nastavení si můžete následně vybrat, které cookies můžeme používat. Svůj udělený souhlas, můžete kdykoliv změnit či odvolat.